۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

املاک مضاعف

مالکین عزیز لطفا قبل از گذاشتن قیمت برای ملکتون برای اجاره یک نیم نگاهی به اون ملک بکنین! ببینید خودتون حاضرین با اون قیمتی که تعیین می کنین فقط یک ماه برای کار یا زندگی اونجا را اجاره کنین؟ مردم را نذارین سر کار! درست نیست واقعا!
الان تقریبا یک هفته است که شروع کردم دنبال جا گشتن، تا بیستم شهریور باید دفتر را تحویل بدم، توی روزنامه نوشته بود 50 متر دفتر کار با موقعیت اداری فلان قدر، زنگ زدم میگه چند پله به پایین و ... فقط برق داره ولی آب نداره! می گم یعنی چی آب نداره میگه یعنی انباره! خب آقاجان تو قسمت انبار آگهی بده نه تو موقعیت اداری بعدم بنویس دفتر کار!

آگهی: 80 متر پاسداران، خیابان گیلان، دربست، کاملا مستقل، موقعیت اداری، 2 اتاق
زنگ می زنم: اینجا 87 متره 2 اتاق داره با نور عالی، هم مسکونی میشه هم اداری ، دربست هستش یک حیاط کوچک هم داره، قیمت : 5 میلیون پیش ماهی 400 هزار تومان، امروز(داستان مال دیروزه) ساعت 5 تا 6:30 می تونین بیاین ببینین
- می گم فردا چطور؟ 
- میگه اگه اجاره نره چون خیلیها قراره بیان ببینن
- تر و تمیزیش و امنیتش چطوره؟ 
- امنیتش که خیلی خوبه ولی قدیمیه دیگه شاید یه دست رنگ لازم باشه که خودتون بزنین
ساعت 5 رفتیم تقاطع گیلان و اسلامی منتظر آقای آژانس، به جز ما 2 تا پسر و یک ماشین دیگه با 3 سرنشین دیگه هم اومده بودن و همه منتظر که از آژانس کسی بیاد و واحد را نشونمون بده ...
موازی خیابان اسلامی یک کوچه بود که از خود خیابان پله می خورد به اون کوچه ، یک خونه سیمانی که رنگ نارنجی بهش زده بودن، درش باز بود و آقای آژانش املاک دم در وایساده بود
از در که وارد می شدین دست چپ چندتا پله می خورد به پایین که دستشویی بود و بغلش یک اتاق نم کشیده، روبرو هم چندتا پله به بالا بود و یک اتاق دیگه، فقط هم اتاقها و دستشویی سقف داشت بقیه فضا باز بود با نور کافی... یعنی اتاقها پنجره نداشت و  نور کافی بیرون اتاقها را روشن می کرد بغل اتاق بالایی چندتا پله می خورد و می رفت رو سقف اتاق پایینی که اون میشد حیاط و دوباره یه سری پله آهنی بود که می رفت رو سقف اتاق بالایی و میشد پشت بام با دسترسی بسیار آسان و میسر برای هرکسی که دلش بخواهد ...
واحد مورد نظر فقط 2 اتاق بود نه اینکه 87 متر باشه با 2 اتاق ! کلا 2تا اتاق بود با یک سرویس دستشویی دم در، بدون آشپزخانه و در حد داغون نه بد! یعنی فکر کنم منظور از 87 متر با احتساب 2 تا سقف های اتاق ها بود که یکیش حیاط می شد یکییش پشت بام  اونجا نه میشد کار کرد نه زندگی به آقاهه می گم اینجا به کجا راه داره؟ نه یعنی کجا به اینجا راه داره؟ (پشت بام)  
مالکین محترم، آژانسهای املاک محترم، باور کنین مردم شخصیت دارن هر طویله ای را با هر قیمتی که دوست دارین نذارین برای اجاره یا اقلا پای تلفن بگین جا اینجوریه و بیخودی نکشین مردم را تا اونجا!

۴ نظر:

bahman گفت...

واقعا بايد دنيال خونه يا مغازه بگردي بعد مي فهمي كه بنگاه دار در حق ملت ظلم مي كنند . من چند ماه قبل خونه مجردي داشتم كه به صاحبخانه گفتم ديگه ما داريم از اينجا ميريم به فكر اجاره خونه باش . من خونه را 12 ميليون رهن كرده بودم . صاحبخانه از من پرسيد ميشه اين خونه را به همين قيمت اجاره داد . گفتم نمي دونم فكر نكنم كسي اينجا را 12 رهن كنه مگر مجرد . صاحبخانه رفته بود بنگاه گفته بود يك خونه با اين موقعيت هست ميخوام 12 رهن بدم . بنگاهدارگفته بود قيمت خونه 16 ميليون بزار من اجاره بدم . به خدا در عرض نيم ساعت خونه را اجاره داد . باور كن خيلي بي رعايتند خيلي

وستا گفت...

اوه...چه میکشی پس این روزها...دقیقا درک میکنم این موقعیتو...نه انصافی هست نه قانونی...یه آشفته بازار واقعی مثل همه بخشهای دیگه...

najme گفت...

اي دااااااااد بيدادد...بحث اين چيزا كه مي شه من داغ مي كنم...عرق سرد مي شينه رو تنم

یک روز بارانی گفت...

از همدردی همه ممنونم :)
انسان های با انصاف هم هستن البته، فقط یه کم پیدا کردنشون سخت شده این روزها...